Тема: Тестування як ефективний метод визначення рівня успішності учнів у середній школі.
ПІБ вчителя Тернова Алла Сергіївна
Посада вчитель фізики та інформатики
Категорія перша
Повна назва школи Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області
Директор ПІБ Усова Тетяна Миколаївна
Адреса школи м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 21. Тел. 2334110
Посилання на матеріал: Персональний сайт учителя інформатики і фізики http://arabica6.wixsite.com/ternovayalla/rozrobki-testiv
Провідна ідея досвіду
Контроль за навчальною діяльністю учнів, який визначає успішність навчання кожного учня, аналіз отриманих результатів та корегування навчального процесу, являється важливим компонентом педагогічної системи і складовою частиною навчального процесу. Інструментом підвищення якості освіти разом із реформуванням змісту освіти виступає вдосконалення системи оцінювання, модернізація діагностики навчання учнів.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
Традиційні системи контролю знань сформувалися історично разом з іншими елементами системи освіти і на сьогодні мають дуже серйозні недоліки: неможливість автоматичної обробки результатів тестування, велика кількість рутинної роботи, що полягає на викладача під час організації тестування, дуже мала швидкість обробки результатів, а – головне – необ’єктивність оцінок тестування, їх умовно-наближений характер. В умовах стрімкого зростання інформаційних технологій неавтоматизовані системи тестування знань виглядають архаїчно. Тому дуже актуальним завданням є автоматизація процесу контролю знань, розробка комп’ютерних систем тестування.
Комп’ютерне тестування – є однією з інноваційних форм інформатизованої системи освіти. Ця форма, надзвичайно популярна за кордоном, в останні десятиліття активно впроваджується і в Україні. Цю систему було визначено однією з кращих в Європі. Дану практику дедалі частіше впроваджують вищі та середні навчальні заклади. Тому в підготовці учнів використання тестування, як методу контролю та оцінки знань є актуальним. Цілком очевидною є необхідність мені, як учителю інформатики та фізики, не тільки більш широкого та активного використання тестів у викладанні навчальних предметів, а й розробки методичних матеріалів для створення тесових оболонок в прикладних програмах Word, PowerPoint, Excel та в програмному середовищі Лазарус, який можна використовувати для створення програм-тестів.
Стисла анотація досвіду
На виставці будуть представлені розробки тестів для контролю знань учнів з фізики в прикладних програмах Word, PowerPoint, Excel, в програмном середовищі Лазарус, які можуть бути використані на підсумкових уроках фізики, інформатики – урок-гра, урок-вікторина, підсумкові та перевірочні уроки.
Результативність впровадження досвіду
Призери районних олімпіад з інформатики.
Репрецентація досвіду
Персональний журнал учителя фізики та інформатики Тернової Алли Сергіївни - http://arabica6.wixsite.com/ternovayalla/rozrobki-testiv , Учительский журнал он-лайн – публікації -- http://teacherjournal.in.ua/
Список використаних джерел
- Аванесов В. С. Научные основы тестового контроля знаний / В. С. Аванесов. – М.: Исследовательский центр, 1994. – 135 с
- Берещук М. , Бархаєв Ю., Стадник Г. Тестовий контроль і рейтинг в освіті. Навч. пос. Харків: ХНАМГ, 2006
- Біляковська О. О. Дидактика вищої школи : навч. посіб. / О. О. Біляковська, І. Я. Мищишин, С. Б. Цюра. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2013. – 360 с.
- Булах І. Є. Створюємо якісний тест : навч. посіб. / І. Є. Булах, М. Р. Мруга. – К. : Майстер-клас, 2006. – 160 c.
- Лукіна Т. О. Технології діагностики та оцінювання навчальних досягнень : навч.-метод. матеріали / Т. О. Лукіна. – К., 2007. – 62 с.
- Методичні рекомендації зі складання тестових завдань / В.П. Сергієнко, Л.О. Кухар. – К., НПУ, 2011. – 41 с.
Теги
Презентації, уроки фізики, уроки інформатики, вікторина, тести, електронні тести.
|