Дата проведення уроку
|
К-ть год
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Розділ 1. Збройні Сили України на захисті Вітчизни – 2год
|
|
2
|
Тема 1.3. Збройні Сили України у міжнародній діяльності
Міжнародне військове співробітництво. Військове співробітництво України з Північноатлантичним блоком (НАТО). Створення, функції, структура та вплив НАТО на світові геополітичні процеси. Напрямки розвитку взаємостосунків Україна – НАТО. Військове співробітництво України з Російською Федерацією, іншими міжнародними військовими структурами. Участь Збройних Сил України та інших військових формувань в миротворчих місіях ООН.
Європейська інтеграція і національна безпека України.
Розвиток відносин України з Європейським Союзом у сфері безпеки, військового і військово-технічного співробітництва.
|
Учень:
визначає основні напрями миротворчої діяльності України у рамках загальноєвропейської та світової безпеки;
розуміє поняття та військово-політичну діяльність блоку НАТО, іншими міжнародними військовими структурами; усвідомлює необхідність європейської інтеграції і національної безпеки України.
|
Розділ 2. Міжнародне гуманітарне право (МГП) – 1 год
|
|
1
|
Тема 2.3. Правила поведінки учасників військових дій
Кодекс поведінки учасника бойових дій. Правила поведінки з пораненим на полі бою супротивником. Правила поведінки з пораненими та особами, що зазнали корабельної аварії на морі із складу військ супротивника. Правила поведінки з військовополоненими супротивника. Правила поведінки з цивільним населенням.
|
Учень:
характеризує кодекс поведінки учасника бойових дій; міжнародні розпізнавальні знаки;
називає правила поведінки учасників військових дій;
обґрунтовує необхідність дотримання правил поведінки солдата в бою згідно норм МГП.
|
Розділ 3. Тактична підготовка – 9 год
|
|
6
|
Тема 3.2. Солдат в бою
Завдання воїнів Збройних Сил України щодо захисту Вітчизни. Вимоги сучасного загальновійськового бою до підготовки солдата. Обов’язки солдата в бою. Поведінка солдата в бою (МГП).
Підготовка солдата до бою
Пересування в бою (тактико-стройове). Пересування солдата в бою в пішому порядку і на машинах. Прийоми і способи пересування солдата в бою на різній місцевості під час дій у пішому порядку (у зріст, пригнувшись, перебіжками, переповзанням). Вибір шляху руху, подолання природних перешкод, використання у ході пересування простору, який не уражається.
Тренування у пересуванні на полі бою (Н-Т-1.1, 1.2).
Підготовка вогневої позиції (тактико-стройове). Вибір місця і потайне розташування на ньому для спостереження і ведення вогню. Обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи.
Тренування у потайному зближенні з противником і обладнанні окопу для стрільби лежачи (Н-Т-1.3, 2).
Спостереження за полем бою (тактико-стройове). Завдання спостереження. Вимоги до вибору, обладнання і маскування місця для ведення спостереження. Прийоми спостереження за противником, місцевістю і сигналами командира на місцевості. Порядок визначення положення виявлених цілей та порядок доповіді про результати спостереження. Вироблення спостережливості. Демаскуючі ознаки різних цілей, їх виявлення.
Тренування у спостереженні за полем бою (Н-Т-3).
Знищення противника в бою (тактико-стройове).
В обороні. Прийоми знищення противника перед переднім краєм оборони і противника, що увірвався в окоп (траншею): знищення противника, що атакує, вогнем зі стрілецької зброї і гранатою; знищення противника, що увірвався в окоп (траншею) вогнем в упор, гранатами, штиком і прикладом.
У наступі. Порядок руху в атаку. Прийоми знищення противника в ході атаки по пересіченій місцевості: знищення противника вогнем на ходу, з коротких зупинок і упритул, гранатами, багнетом і прикладом.
Дії за сигналами оповіщення (тактико-стройове). Використання засобів індивідуального захисту в умовах застосування зброї масового ураження за сигналами «Гази», «Радіаційна небезпека», «Хімічна тривога»..
Боротьба з танками та засобами безпосередньої авіаційної підтримки військ. Бойова характеристика і вразливі місця танків. Дії солдата в бою з танками і броньованими машинами, що прорвалися до переднього краю оборони.
Бойова характеристика і тактика дій літаків і вертольотів. Застосування стрілецької зброї для боротьби з низько літаючими повітряними цілями.
Влаштування загороджень (тактико-стройове). Види загороджень. Встановлення мінно-вибухових загороджень. Протитанкові і протипіхотні міни. Встановлення окремих мін на місцевості вручну.
Підготовка солдата до бою
у складі бойової групи
Солдат в бою у складі бойової групи.
|
Учень:
називає обов’язки солдата в бою;
виконує способи пересування на полі бою, оволодіває прийомами і способами знищення противника в бою;
готує вогневу позицію; веде спостереження за полем бою;
знає і встановлює протитанкові міни;
діє за сигналами оповіщення під час бою;
знає способи боротьби з танками і засобами повітряного нападу противника;
виконує нормативи з тактичної підготовки;
|
|
3
|
Підготовка солдата
до бою у складі відділення
Тема 3.3. Відділення в бою
Механізоване відділення.
Організація, озброєння і бойові
можливості відділення. Умовні позначення озброєння і техніки відділення тактичними знаками.
Основи бойового застосування відділення. Призначення і бойові завдання механізованого відділення в бою. Похідний і бойовий порядок відділення, їх умовне позначення в бойових документах. Бойовий порядок відділення з урахуванням розподілу на бойові групи. Застосування вогневих засобів відділення в бою.
Відділення в обороні. Мета та завдання оборони. Умови переходу до оборони. Місце та можливості відділення в обороні. Участь відділення в побудові оборони взводу. Позиція відділення в обороні. Бойовий порядок відділення на БМП (БТР) із урахуванням його розподілу на бойові групи. Картка вогню.
Відділення у наступі. Мета та завдання наступу. Місце та можливості відділення у наступі. Розгортання відділення з похідного порядку у бойовий і перешикування. Бойовий порядок відділення на БМП (БТР) із урахуванням його розподілу на бойові групи. Атака відділення у пішому порядку..
Відділення у дозорі. Завдання, способи виконання завдань дозорним відділенням. Послідовність пересування дозорного відділення, порядок огляду місцевості та місцевих предметів з машини і пішими дозорними.
|
Учень:
знає структуру і бойові можливості відділення;
характеризує дії відділення в основних видах бою і дозорі;
|
Розділ 4. Вогнева підготовка – 7 год
|
|
1
|
Тема 4.3. Прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї
Прийоми стрільби (вогневі тренування). Положення автоматника під час стрільби з місця і в русі в пішому порядку. Вибір і зайняття місця для стрільби. Прийоми стрільби з автомата під час приготування до стрільби, проведення і припинення стрільби. Тренування у приготуванні до стрільби (Н-В-1).
Правила стрільби.
Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Призначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Коректування стрільби.
|
Учень:
знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї;
виконує прийоми стрільби із стрілецької зброї;
вміє призначати вихіді дані для стрільби та розуміє коректуру стрільби;
|
|
4
|
Тема 4.4. Стрільба по наземним і повітряним цілям
Основні положення та організація стрільби зі стрілецької зброї. Мета навчання стрільбі. Класифікація вправ стрільб для індивідуального навчання. Організація виконання вправ стрільб, заходи безпеки. Порядок виконання та умови вправ стрільб зі стрілецької зброї. Дії при зброї за командами "До бою", «Вогонь», «Припинити вогонь», «Розряджай», «Зброю до огляду».
Початкові стрільби
Вогневі тренування
Прийоми та способи ведення вогню зі стрілецької зброї в оборонному бою. Приготування до стрільби зі стрілецької зброї під час дій у пішому порядку з місця, та після пересування з різних положень (лежачи, з коліна, стоячи) із окопу, із-за укриття; стрільба різними способами по цілях, що з'являються та рухаються, зі зміною вогневої позиції. Вирішення вогневих завдань з місця (з різних положень) по нерухомих цілях: виконання першої та другої вправ початкових стрільб з пневматичної гвинтівки.
Навчальні стрільби
Вогневі тренування
Прийоми та способи ведення вогню зі стрілецької зброї у наступальному бою. Приготування до стрільби для ведення вогню по наземних з коротких зупинок і на ходу, Вирішення вогневих завдань з місця, коротких зупинок і на ходу по цілях, що з'являються та рухаються: виконання першої та другої вправ навчальних стрільб з малокаліберної гвинтівки.
Стрільба автоматника під час руху різними способами (з коротких зупинок і на ходу) по цілях, що з'являються та рухаються.
Вогневі тренування
Прийоми та способи ведення вогню зі стрілецької зброї по повітряних цілях. Приготування до стрільби зі стрілецької зброї по повітряних цілях під час дій у пішому порядку на відкритій місцевості з місця і в ході пересування з різних положень (лежачи, з коліна, стоячи) із окопу, із-за укриття; стрільба різними способами по літаках, що низько летять, і вертольотах, зі зміною вогневої позиції. Тренування у виконанні прийомів і способів ведення вогню. Тренування у приготуванні до стрільби (Н-В-2, 3, 4, 5).
Контрольні стрільби
|
Учень:
називає особливості
організації і порядок проведення стрільби з малокаліберної гвинтівки та автомата;
дотримується правил безпеки при проведенні стрільби зі стрілецької зброї;
володіє прийомами стрільби різними способами в оборонному і наступальному бою;
виконує вправи стрільб, передбачені програмою, нормативи з вогневої підготовки;
|
|
1
|
Тема 4.5. Ручні гранати, поводження з ними,
догляд і зберігання
Призначення, бойові властивості, загальна будова ручних осколкових гранат. Стисла характеристика протитанкової кумулятивної гранати. Поводження з гранатами, догляд і зберігання.
|
Учень:
характеризує загальну будову і принцип дії ручних осколкових гранат;
володіє прийомами метання ручної гранати;
дотримується правил безпеки при метанні гранат.
|
|
1
|
Тема 4.6. Прийоми і правила метання ручних гранат
Вогневі тренування
Особливості організації виконання вправ з метання ручних гранат. Вимоги безпеки при навчанні метанню гранат. Прийоми і правила метання ручних осколкових гранат з різних положень. Прийоми і правила метання ручної протитанкової гранати з окопу. Підготовчі вправи з метання ручних гранат.
|
Учень:
знає вимоги безпеки під час навчання метанню ручних гранат;
виконує прийоми і дотримується правил метання гранат під час виконання підготовчих вправ.
|
Розділ 5. Статути Збройних Сил України –1 год
|
|
1
|
Статут
гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України
Тема 5.4. Вартова служба
Організація вартової служби. Завдання вартової служби. Призначення, склад та озброєння варти. Чатовий, його обов’язки. Пост та об’єкти, що охороняються вартою. Обладнання поста і облаштування території об’єкта.
Несення вартової служби. Розвід, прибуття варти у вартове приміщення. Порядок заряджання (розряджання) зброї, зміна чатових. Положення зброї у чатового на посту. Порядок охорони об’єктів чатовими.
|
Учень:
знає основні положення вартової служби;
розуміє обов’язки чатового, порядок охорони об’єктів і застосування зброї;
|
Розділ 6. Стройова підготовка – 1 год
|
|
1
|
Підготовка солдата
в складі відділення (взводу)
Тема 6.4. Строї відділення
та взводу в пішому порядку
Строї відділення. Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання, змикання і перешикування відділення. Прийоми із автоматом під час подання команд: «Покласти зброю» «До зброї», «За зброю». Військове вітання в строю на місці та під час руху.
Строї взводу. Розгорнутий і похідний стрій. Сигнали для управління строєм взводу у пішому порядку.
|
Учень:
називає строї відділення та сигнали управління строєм;
виконує у складі відділення рух стройовим та похідним кроком;
діє за сигналами управління строєм.
|
Розділ 7. Військова топографія – 3 год
|
|
3
|
Тема 7.1. Орієнтування
на місцевості
Орієнтування на місцевості. Суть і завдання орієнтування. Вивчення ділянки місцевості, вибір та нумерація орієнтирів у напрямку руху (спостереження). Визначення свого місцезнаходження і необхідного напрямку руху на місцевості. Способи визначення відстаней до орієнтирів. Окомір. Промірювання відстані парними кроками. Визначення відстаней за кутовими величинами орієнтирів, елементів зброї і підручних предметів.
Визначення сторін горизонту і витримування напрямку руху на місцевості. Магнітний компас. Орієнтування компасу, визначення сторін горизонту, магнітних азимутів і напрямку руху по заданому магнітному азимуту. Визначення сторін горизонту, витримування напрямку руху за Сонцем і годинником, Полярній зірці. Доповідь про своє місцезнаходження. Тренування у визначенні сторін горизонту, азимутів і напрямку руху (Н-Топ-1,2,3).
Рух за азимутом. Рух у заданому напрямку за допомогою компаса. Підготовка даних для руху: вибір маршруту і орієнтирів, визначення магнітних азимутів і відстаней ділянок маршруту, складання схеми маршруту руху. Рух за азимутом. Обхід перешкод. Знаходження зворотного шляху.
Тренування у русі за азимутом (Н-Топ-4).
|
Учень:
характеризує поняття орієнтування, його зміст і особливості;
пояснює порядок орієнтування на місцевості;
визначає сторони горизонту, азимут за предметами на місцевості;
вміє орієнтуватися на місцевості, рухатися за азимутом, доповідати про своє місцезнаходження;
складає схему маршруту руху на місцевості.
набуває навичок у орієнтуванні під час виконання нормативів з військової топографії.
|
Розділ 8. Прикладна фізична підготовка – 8 год
|
|
2
|
Тема 8.2. Прискорене пересування та легка атлетика
Біг. Розучування технiки бiгу на короткi і середні дистанції. Тренування у бігу на 1 - 3 км на будь-якій місцевості.
Метання гранати Ф-1 на дальність. Розучування прийомів і способів метання ручної гранати. Тренування у виконанні вправи з метання гранати Ф-1 на дальність.
|
Учень:
характеризує особливості бігу, перешкод та метання гранат;
розучує техніку бігу на будь-якій місцевості на короткі і середні дистанції, та метання ручної гранати;
|
|
1
|
Тема 8.3. Подолання перешкод
Подолання окремих перешкод. Ознайомлення з елементами єдиної смуги перешкод. Подолання горизонтальних і вертикальних перешкод стрибками. Перелізання вертикальних перешкод. Метання гранати у перешкоду на точність (за умовами виконання загальної контрольної вправи на смузі перешкод).
|
Учень:
характеризує особливості подолання горизонтальних і вертикальних перешкод;
долає перешкоди різними способами, в тому числі метанням гранат; виявляє витривалість під час подолання смуги перешкод.
|
|
5
|
Тема 8.4. Основи самозахисту
Базові елементи самозахисту в бою. Бойова стійка та її види. Пересування в стійці (кроком). Прийоми самострахування (падіння і перекати).
Удари та захист від них. Удари рукою і ногою та захист від них. Удари коліном і головою. Прийоми нанесення ударів по противнику, що впав.
Захвати та звільнення від них. Захват рукою, двома руками за руки і одежу противника та звільнення від них. Прийоми звільнення від задушливих захватів спереду і позаду.
Больові прийоми і кидки. Прийоми загину руки за спину. Захист від загину руки за спину. Важіль ліктя вниз. Викручування кисті назовні. Затиснення кисті. Згинання руки в лікті.
Зброя в бою
Захист від нападу із зброєю. Захист при ударі ножем знизу застосуванням загину руки за спину, обеззброєння противника. Захист від прямого, бокового і удару ножем зверху. Вибивання ножа. Захист від погрози пістолетом. Вибивання пістолета.
Правила володіння ножем. Способи захвату ножа. Постановка удару. Бойові стійки з ножем. Бій з ножем, що утримується прямим і зворотнім хватом та бій при захваті озброєної руки (парні вправи).
|
Учень:
виконує вправи і прийоми самозахисту із зброєю та без зброї;
дотримується правил безпечної поведінки під час опрацювання вправ і прийомів самозахисту;
здійснює та координує свої рухи, захищається в залежності від обставин;
володіє способами захисту від удару ножем;
|
Розділ 9. Військово-медична підготовка – 2 год
|
|
1
|
Тема 9.5. Перша медична допомога при травмах, закритих пошкодженнях внутрішніх органів і вивихах
Поняття про забої, розтяги, розриви зв’язок і вивихи. Симптоми вивихів. Перша допомога при забоях, розтягах і розривах зв’язок і вивихах. Поняття про травму. Симптоми та перша допомога при закритих і відкритих травмах голови, грудної клітки і живота.
Техніка накладання первинних пов’язок на голову, передпліччя, ліктьовий та плечовий суглоби, колінний та гомілковостопний суглоби.
Тренування у накладенні првинної перев’язки на травмовані частини тіла пораненого (Н-М-4).
|
Учень:
орієнтується в порядку надання першої допомоги при травмах та різних пошкодженнях;
аналізує види пов’язок;
знає про заходи першої допомоги при травмах голови, грудної клітки і живота;
застосовує способи накладання пов’язки на голову, передпліччя, ліктьовий і плечовий суглоби;
виконує норматив щодо перев’язки пораненого.
|
|
1
|
Тема 9.7. Перша медична допомога при опіках, ураженнях електричним струмом та отруєннях
Опіки, їх класифікація, причини виникнення та ознаки. Особливості опіків від світлового випромінювання ядерного вибуху, від напалму та інших запалювальних речовин. Профілактика та перша медична допомога при опіках. Тренування у накладенні пов’язок.
Ураження електричним струмом і блискавкою, ознаки ураження. Перша допомога при ураженні електричним струмом.
Поняття про отруту та отруєння. Ознаки та перша допомога при отруєнні хімічними речовинами - окисом вуглецю і пороховими газами, бензином і антифризом, дихлоретаном і метиловим спиртом.
|
Учень:
характеризує опіки;
пояснює способи профілактики опікового шоку та ураження електричним струмом;
застосовує способи накладання пов’язок при опіках;
виконує алгоритм дій з надання першої допомоги при хімічних опіках, діях низьких температур, ураженні електричним струмом; дотримується гігієнічних правил при цьому.
|