Тема « Розвиток мовлення молодших школярів як одна із складових формування комунікативної компетентності»
Тимченко Надія Вікторівна – вчитель початкових класів, кваліфікаційна категорія «Вища», звання «Вчитель – методист» Запорізька спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та біології
Директор Усова Тетяна Миколаївна Адреса школи 69035, м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 21, ( 0612) 33-41-10 email : school72@ukr.net.
Провідна педагогічна ідея досвіду
Мова і мовлення є продуктом культури, її невід’ємною складовою. Саме мова сформувала людину як особистість і творця культурних цінностей. Із розвитком мовлення тісно і органічно пов’язане насамперед питання інтелектуального розвитку особистості. Володіння мовою, запасом слів і граматичними формами створює умови для розвитку мислення.
Обґрунтування актуальності і перспективності досвіду
Щоб удосконалити мовленнєву діяльність учнів, ми повинні, насамперед, вмотивувати її і спонукати дітей до неї. Мовлення може бути успішним, якщо воно спрямоване на досягнення визначених цілей. Розвиток мовлення, формування комунікативної компетенції необхідні для вміння контролювати правильність і доцільність своїх висловлювань, а також для вільного володіння мовою. А це в свою чергу допомагає особистісному розвитку учня.
Науково – теоретична база досвіду
Сучасна шкільна методика навчання учнів мовлення виходить з теорії мовленнєвої діяльності, концептуальні положення якої розроблені видатними вченими Л. С. Виготським, О. М. Леонтьєвим, О. Р. Лурією, М. І. Жинкиним. Ці ідеї практично були реалізовані в працях Т. А. Ладиженської, М. Р. Львова, В. І. Капінос, Н. А. Іпполітової.
Стисла анотація досвіду
На своїх уроках я формую правильну вимову звуків не лише ізольовано, а й у мовленні; вчу умінню говорити, використовуючи всі види виразності; розвиваю навички вимовляння слів у різному темпі і з різною силою голосу; вчу культурі спілкування; на- магаюсь перевести якомога більше слів з пасивного словника в активний.
Результативність впровадження досвіду
В третьому класі діти дають повні, докладні, обґрунтовані відповіді на питання вчителя, правильно вживають граматичні форми слова, орієнтуються в мовленнєвій ситуації; в творчих завданнях використовують вислови з творів, вивчених на літературному читанні.
Репрезентація досвіду
Досвід був представлений на засіданні методичного об’єднання школи, розглянутий і погоджений на кафедрі «Початкова освіта» в ЗОІППО, розглянутий на семінарі керівників шкільних методичних об’єднань району
скачать полный текст работы: ЧАСТЬ-1, ЧАСТЬ-2 |