24 вересня для методистів ДНЗ Орджонікідзевського району м. Запоріжжя Ковальчук Т.В. у 1-А класі показала відкритий урок з навчання грамоти "Звук [а]. Буква А,а" в рамках Міської програми перспективності та наступності між дошкільною й початковою ланками освіти на 2013-2016 н.р.
Провідна педагогічна ідея досвіду
Координація сумісної діяльності ЗНЗ та ДНЗ у галузі дошкільної та початкової освіти з метою створення єдиного освітнього простору для вихованців дошкільного закладу та учнів початкової ланки школи, збереження і удосконалення наступності між двома ланками освіти (дошкільною та шкільною), формування компетентної особистості дитини (від дошкільної до початкової ланки).
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Підвищення якості організації перспективності, наступності в роботі ЗНЗ та ДНЗ. Приклади заходів щодо налагодження тісної взаємодії між усіма учасниками єдиного освітнього простору дитини на етапі переходу її від дошкільної до початкової ланки освіти; визначення сумісних цілей, проведення сумісних заходів педагогів ДНЗ та ЗНЗ, соціально-психологічної служби, батьків вихованців та учнів тощо.
Науково-теоретична база досвіду
Базовий компонент дошкільної освіти України, Державний стандарт початкової загальної освіти, лист МОН України від 19.08.2011 №1/9-634 «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку», міська Програма з перспективності та наступності між дошкільною та початковою ланками освіти на 2013-2016 н.р.
Стисла анотація досвіду
Досвід включає в себе як план конкретних заходів сумісних дій ДНЗ та ЗНЗ щодо створення єдиного освітнього простору для формування компетентної особтстості дитини на етапі закінчення дошкільної освіти та початку навчання у початковій школі, так і визначену мету діяльності ДНЗ та ЗНЗ (початкова ланка); носить практичну направленість щодо надання методичної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу з питання взаємодії між дитячим садком та школою; сприяє полегшенню адаптаційних процесів учнів-шестирічок на етапі переходу від дошкільної освіти до навчання у першому класі; відповідає вимогам нового Базового компоненту дошкільної освіти та Державного стандарту початкової освіти.
Результативність впровадження досвіду
Досвід сприяє якісній підготовці та формуванню психологічної готовності вихованців ДНЗ до навчання у початковій ланці, полегшенню адаптаційних процесів учнів у першому класі; закладає основи формування компетентнісного учня; сприяє підвищенню професійної компетентності педагогів ДНЗ та ЗНЗ. |