План заходів щодо роботи зі збереження підручників та книг
1 |
В початкових класах створити пости бережливих, які разом з класним керівником перевірятимуть стан підручників в своїх класах |
до 1.12 |
Кл. керівн. старости |
2 |
В класах проводити дні профілактичного ремонту підручників. З цією метою створити в класах та бібліотеці “Книжчині лікарні” |
Раз на півроку |
Бібліотекар,кл. керівн., пости бережливих |
3 |
Провести з учнями бесіди про бережливе ставлення до підручників |
Протягом року |
Кл. керівн., бібліотекар |
4 |
Скласти графік перевірки стану підручників |
до 15.01 |
Органи самоврядування, бібліотекар |
5 |
Раз на півроку проводити в класах огляди стану підручників “Книзі – довге життя” |
грудень, квітень |
Пости бережливих, бібліотекар |
6 |
квітень |
Органи самоврядування, бібліотекар |
|
7 |
Розглянути питання про стан роботи з виховання бережливого ставлення до підручника на педраді та класних батьківських зборах |
вересень |
Директор,кл. керівн. |
8 |
Оформити мультимедийну виставку кращих підручників і зошитів |
травень |
Кл. керівн, бібліотекар, сайт школи |
9 |
Провести конкурс на кращу закладку для книг Оформити виставку кращих закладок. |
Лютий |
Бібліотекар, Кл. керівн |
10 |
Класи-переможці нагородити грамотами, окремих учнів – книгами |
Квітень |
Адміністрація, зав.бібліотекою |
11 |
Оголосити подяку учням та їх батькам, які зберегли підручники протягом року в відмінному стані |
Травень |
Кл. керівн. |
ВИМОГИ ДО КОРИСТУВАННЯ І ЗБЕРЕЖЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Учні зобов'язані:
- дбайливо поводитись з підручниками і книгами;
- отримуючи підручники в бібліотеці, переглянути їх і в разі виявлення дифекту повідомити бібліотекаря; якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати їх;
- треба тримати підручники в окремій обкладинці або обгорнути папером;
- не загинайте аркуші, користуйтеся закладинкою;
- не слід класти в книгу ніякі предмети;
- перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки;
- підготувавши урок, поставте книгу на полицю або покладіть у портфель;
- на сторінках підручників робити примітки ручкою або олівцем забороняється;
- поводься з підручником так, щоб не було соромно передати його своїм молодшим товаришам;
- якщо учень загубив або зіпсував підручник - повернути в бібліотеку такий,який брав, або замінити іншим, рівноціним за змістом і цілями, названим бібліотекарем;
- до учнів, які недбало ставляться до підручників, застосовувати заходи суспільного впливу.
Пам’ятка класному керівникові
На початку навчального року до 3-го вересня одержати комплект підручників на клас.
Визначити стан одержаних підручників, при необхідності провести заміну.
Скласти акт на передачу підручників із бібліотеки до класу.
Класний керівник несе матеріальну відповідальність за одержаний комплект
підручників на клас протягом навчального року.
Визначити відповідальних у класі за збереження навчальних книг.
Запланувати виховні заходи із збереження підручників із класним колктивом.
Виступити з рекомендаціями для батьків щодо збереження підручників у домашніх умовах.
Постійно здійснювати контроль за станом збереження підручників.
Організовано здати підручники в кінці навчального року до бібліотеки, попередньо проаналізувавши
стан їх збереження, та подати інформацію про проведену роботу зі шкільними підручниками
протягом року за схемою:
1. Кількість учнів у класі..............
2. Одержано підручників на клас, всього..............
у відмінному стані............
у доброму стані........
у задовільному стані.......
3. Повернено підручників до бібліотеки, всього.........
у відмінному стані............
у доброму стані........
у задовільному стані.......
4. Загублено підручників (загальна кількість)...........
з них:
замінено........
заборгованість......
5. Проведено виховні заходи
6. Прізвища учнів, яких слід відзначити за краще зберігання підручників